Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu informuje, iż w sposób nieprzerwany przyjmuje wnioski:
1) o zawarcie umowy o odbywanie stażu przez bezrobotnych niepełnosprawnych.
Organizacja stażu przewidziana jest jedynie u tych pracodawców, którzy we wniosku wskażą z imienia i nazwiska osobę bezrobotną z niepełnosprawnością, którą zamierzają przyjąć na staż.
Szczegółowe informacje można uzyskać u specjalisty ds. programów pod nr telefonu 33/475-75-57
2) o przyznawanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej przez osoby bezrobotne niepełnosprawne.
Osoby bezrobotne z niepełnosprawnością zainteresowane tematem uzyskania jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej proszone są do indywidualnego kontaktu z doradcą zawodowym przed złożeniem wniosku.
Szczegółowe informacje można uzyskać u doradcy zawodowego pod nr telefonu 33/475-75-65
Powyższe nabory trwać będą do wyczerpania środków finansowych Funduszu Pracy określonych w planie finansowym na 2025r. oraz środków projektu pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żywcu (II)” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027, Priorytet FESL.05 Fundusze Europejskie dla rynku pracy, Działanie FESL.05.01 Aktywizacja zawodowa poprzez PUP
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji ww. wniosków zostały określone w:
- „Zasadach realizacji programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej przez Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu w 2025 roku",
- „Regulaminie przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych oraz refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy" ,
- „Zasadach rozpatrywania wniosków o organizację stażu przez Powiatowy Urząd Pracy w Żywcu".
Aktualne wzory wniosków oraz ww. dokumentów dostępne są na stronie internetowej zywiec.praca.gov.pl
Kompletne wnioski wraz z załącznikami należy składać w:
• w siedzibie Urzędu, w godzinach od 7.00 do 15.00
• za pośrednictwem tradycyjnej poczty
• w postaci elektronicznej za pomocą platformy ePUAP, e-Doręczenia lub praca.gov.pl przy użyciu jednego z niżej wymienionych podpisów:
- dokumenty podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub
- dokumenty podpisane profilem zaufanym.
Wnioski nadesłane pocztą elektroniczną w postaci e-mail nie będą rozpatrywane.
W przypadku finansowania wniosków ze środków EFS+ zastrzega się , że udział osób młodych (18-29 lat) w formie wsparcia poprzedzi ocena umiejętności cyfrowych oraz w razie potrzeby uzupełnienie poziomu kompetencji - zgodnie z "Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027".
W przypadku, gdy dana osoba jest już uczestnikiem innego projektu z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+, nie może zostać uczestnikiem projektu.