Powiatowa Rada Rynku Pracy

Print Drukuj

Skład Rady

Powiatowa Rada została powołana na mocy art. 21 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

​​​​

L.p. Imię i Nazwisko Funkcja Uwagi
1. Antoni Szlagor Przewodniczący Burmistrz Miasta Żywca
2. Gabriela Kolonko Wiceprzewodnicząca Radna Powiatu Żywieckiego
3. Krzysztof Kamiński Członek Wójt Gminy Milówka
4. Łukasz Lewandowski Członek Sekretarz Zarządu Regionu Podbeskidzie NSZZ Solidarność Bielsko-Biała
5. Grzegorz Strzelecki Członek Starszy Cechu Rzemiosł Różnych i Przedsiębiorczości w Żywcu
6. Krzysztof Stankiewicz Członek Przedstawiciel FAMED Żywiec Sp. z o.o.
7. Łukasz Szorek Członek Dyrektor Grupy Żywiec S. A.
8. Antoni Juraszek Członek Prokurent - Ratownictwo Medyczne w Żywcu
9. Robert Karpeta Członek Śląska Izba Rolnicza w Katowicach. Przewodniczący Rady Powiatowej Śląskiej Izby rolniczej Powiatu Żywieckiego
10. Andrzej Pielichowski Członek Ośrodek Wczasowy „AZALIA" Węgierska Górka
11. Jan Urbański Członek Członek Zarządu Stowarzyszenia Przedsiębiorców Ziemi Żywieckiej - UNIBET Żywiec
12. Bartłomiej Kręcichwost Członek V-ce Prezes Zarządu Stowarzyszenia Przedsiębiorczości Ziemi Żywieckiej
13. Witold Waliczek Członek Przedstawiciel Forum Związków Zawodowych Zarząd Województwa Śląskiego
 

Zakres działalności

Do zakresu działania powiatowej rady zatrudnienia należy m. in. (art. 22 i 23 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy):

  1. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w powiecie;
  2. ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy;
  3. opiniowanie projektu regionalnego planu działań oraz okresowych sprawozdań z jego realizacji;
  4. opiniowanie kryteriów podziału środków Funduszu Pracy dla samorządów powiatowych danego województwa na finansowanie programów dotyczących promocji zatrudnienia i finansowanie innych fakultatywnych zadań oraz opiniowanie opracowanych przez wojewódzkie urzędy pracy propozycji przeznaczenia środków Funduszu Pracy będących w dyspozycji samorządu województwa i sprawozdań z ich wykorzystania;
  5. wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w powiecie;
  6. delegowanie przedstawicieli do komisji konkursowej dokonującej wyboru kandydata na stanowisko dyrektora powiatowego urzędu pracy;
  7. opiniowanie wniosków o odwołanie dyrektora powiatowego urzędu pracy;
  8. współpraca z powiatowymi komisjami dialogu społecznego, w szczególności w zakresie inicjowania programów i partnerstwa na rzecz wzrostu zatrudnienia i rozwoju rynku pracy;
  9. opiniowanie celowości realizacji programów specjalnych, biorąc pod uwagę w szczególności:
  1. liczbę osób objętych programem i kryteria doboru tych osób,
  2. zakładane rezultaty programu specjalnego, w tym przewidywaną efektywność kosztową i zatrudnieniową,
  3. koszty realizacji programu specjalnego, w tym poszczególnych przedsięwzięć;
  1. opiniowanie proponowanych przez starostę zmian realizacji programów specjalnych;
  2. opiniowanie celowości realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a, biorąc pod uwagę w szczególności:
  1. kryteria doboru bezrobotnych,
  2. zakładane efekty realizacji Programu Aktywizacja i Integracja.

Załączniki

List intencyjny wraz z wnioskiem o zaopiniowanie nowego kierunku kształcenia
List intencyjny wraz z wnioskiem o zaopiniowanie nowego kierunku kształcenia.pdf 4113 KB
Informacje o publikacji dokumentu